2013. június 24., hétfő

Linkek nélkül is versenyképes oldalak?

- Hogyan lehetséges az, - kérdezi tőlem valaki -, hogy az Alfa-Glossza Fordítóiroda egészen friss honlapjáról még olyan oldalak is megjelennek a SERP-en, (a Google találati táblán), amelyekre még nem is mutat link?
Nem csodálkozom a kérdésen, hiszen az Alfa-Glossza amúgy is számos "furcsaságot" produkál.
Bár én inkább pontos és átgondolt, kísérletező kedvre is utaló online marketing munkát mondanék és nem furcsaságot.
Gondoljunk csak a precíz szegmentációra például, hiszen a fordítóiroda a kisvállalati fordítóirodának pozicionálja magát. Ennek persze komoly követelményei és következményei is vannak egyben: gyorsaság, pontosság, rugalmasság, a mesebeli magasságokat kerülő reális ár...
A fordítások gyorsaságára jellemző tempó a honlapról olvasva: "Kis- és középvállalati szakfordítások azonnal!"
Az Alfa-Glossza ismeri a párbeszédek nyelvét is alfától ómegáig, hiszen pl. a bizonyítvány fordítás oldalon így szól a fiatal potenciális ügyfélhez: "Így néz ki a bizid hiteles fordítása". Tehát nem a hivatalos nyelvezettel beszél a fiatalokhoz, hanem úgy is megpróbál közel jutni a potenciális megrendelőhöz, hogy a saját nyelvén, az argo bevetésével szól hozzá! (A képen a minta oldal az Alfa-Glossza Fordítóiroda oldaláról származik).
> Bizonyítvány fordítás

De térjünk vissza a kérdésre: linkek nélkül is sikeres oldalak látszanak a fordítóiroda honlapján?
Itt persze a legkézenfekvőbb válasz: munka nélkül nincs eredmény, tehát nyilván való, hogy ez még egy olyan fordítóiroda honlapjának esetén is így van, amelyik amúgy meglepő megoldásokat alkalmaz.
A válasz második felében arra utalhatok, hogy a link fogalma alatt sokan csakis a backlinket értik, a kívülről érkezőt és elfeledkeznek a belső linkek fontosságáról.
Vagyis elég egy pillantást vetnünk az Alfa-fordítóiroda honlapjának lábléce fölé és láthatjuk a menüsor - belső linkek meglétét:

Vagyis a belső linkek részben átadják az addigi "erőt" az új tartalmaknak! Az igazi eredmény persze akkor következik be, amikor a mélylinkek is erősítik majd a tartalmakat, mint például már most látszik ez, ha a jogi fordításokra keresünk a keresőben.
*****

Érdeklődőknek még több információ a linképítésről: 
> Linképítés és linkleépítés

2 megjegyzés:

vallalkozasiotletek.com írta...

nem igazán ért egyet Veled az Alexa.com (sem) http://www.alexa.com/siteinfo/alfaglossza.hu#trafficstats

Bognár László írta...

Javaslom, mindenki a saját nevében mondjon véleményt, és azt fejtse is ki!
Az Alexa aligha nem ért egyet szerintem azzal, hogy munka nélkül nincs eredmény.
Azt gondolom, azzal sem vitatkozik az Alexa, hogy az Alfa Glossza Fordítóiroda jól fordít.
Azt sem látom vitatottnak, hogy a szóban forgó fordítóiroda jól volna pozicionálva.
Viszont azt gondolom - de mivel nincs kifejtve, nem igazán tudhatom - hogy a hozzászóló úgy véli, hogy több találatnak kéne lennie.
Ha így van, akkor egy mechanikus értelmezéssel állunk szemben, amely mondjuk több találatot vár a "bizonyítvány fordítás" kifejezésre (egy aloldalon), mint az autó szóra?
Mennyi az ideális?
Annyiban persze örülök a hozzászólásnak, hogy rávilágít a SEO és a találatszám összefüggésére.
A SEO a SERP-ben (a találati táblán) elfoglalt jobb helyezést képes elősegíteni, ezzel KÖZVETVE segíti elő vásárló és szolgáltató, kereskedő találkozásának lehetőségét.
Továbbá azért is örülök a hozzászólásnak, mert a belső linkek és a mélylinkelés fontosságára ismét felhívhatom a figyelmet.
Hadd fejezzem be válaszomat a következővel: ha egy, azaz egyetlen ágyút akarok eladni, akkor elég nekem egyetlen vevő is (és vacsorára hívom a tűzérparancsnokot, mert ő a potenciális vevő.) És ebből az Alexa semmit sem fog látni!