2014. május 27., kedd

Tölt, ürít - kétütemű marketing

Kétütemű marketing

Kétütemű marketing: boltürítés Budapesten, a Duna Plázában
Boltürítés Budapesten - Duna Plaza
A kétütemű marketing aligha gazdaságos. Ez a megoldás az egykori Trabant színvonalán ontja a füstöt, s aligha segíti elő a gyors haladást.
Már többször hivatkoztam arra, hogy a reklámszövegek megalkotásakor nem az eladó, hanem a vásárló oldaláról kell gondolkoznunk, az ő valamilyen problémájára kell megoldást kínálnunk, ha szeretnénk eladni a portékánkat.
Éppen ezért az olyan megoldások, mint amilyen a készlet kisöprés vagy a mostani látleletünk, a Duna Plazában fotózott boltürítés nem csak alacsony hatásfokúak, de visszataszítóak is egyben.
Aki ilyen reklámszöveget ötöl ki, az az üzlet oldaláról közelít a vásárló felé, az üzlet gondját akarja megoldatni a vásárlóval (Jézus Mária, ránk rohad a készlet, csináljunk gyorsan egy akciót), s nem a vásárlónak ígéri az előnyt!

Pedig okos megközelítéssel a drága holmit is el lehet adni, csupán érvet kell adni a pénztárca kinyitásához.
Második fotóm egy ilyen megoldásról vall, ezúttal a SAMSUNG Galaxy S4 beépített fényképezője a pécsi utcán, egy kisteherautó hátuljánál kattant el:

Mert eredeti, ezért pontosan illeszkedik
Ha az utángyártott olcsó, akkor az eredeti pontosan illeszkedik!
Talán közismert a normasértő szavak hatásosságának általam már bemutatott külföldi példája: Victor O. Schwab száz összegyűjtött sikeres reklámcíméből az egyik:
Ezt csinálják az orvosok, ha “szarul” érzik magukat
(When doctors “fee rotten” this is what they do)
Részletesebb kifejtés itt: > A reklámszöveg felhívó jellege: kapják már be!

Kapcsolódó bejegyzések:
> Márpedig készletkisöprés nem létezik

Nincsenek megjegyzések: