2014. október 15., szerda

Egy autókölcsönző blogjáról

Autókölcsönzőnek is kell a blog, és abban a kép.

Autókölcsönzés és blog

A közmegegyezés szerint azok a vállalkozások, amelyeknél biztosított egy blog magas színvonalú, rendszeres vezetése, amely révén - példánknál maradva - interakció valósulhat meg az autókölcsönzés szolgáltatását igénybe vevő potenciális vásárló és az autókölcsönző cég között, jól teszik, ha cégblogot vezetnek. (V.ö. ezen a linken át:
>   A blogstratégia és a szakmai blog előnyeiről).
Persze az ötlet felmerülésekor máris dilemmák sora vetődik fel:
- nem lenne jobb a Facebook? (Hiszen mesebeli számok látnak napvilágot a megszerezhető lájkok, a követők számát illetően)
- vagy legyen Facebook és blog egyaránt? (De bírjuk majd friss információval mindkettőt? Vagy egyik a másik ismétlése legyen?)

Ezek a dilemmák az internet valóságos "kettészakadására" vezethetőek vissza: a Google keresőtábláján (SERP) elfoglalt helyezést direkt módon nem befolyásolja a Facebook megjelenés.
A Facebook jelentős részét nem érheti el a Google, hanem ott a Zuckerberg-féle közösségi platform stratégiai szövetségese, a Microsoft az úr, vagyis a Bing lett a Facebook keresője, a Bing az, ami mindent láthat.

Amikor megszületik a döntés, hogy jó, akkor legyen blog, legyen interakció, legyen folyamatos információ átadás, vagyis erősödjön a közönségkapcsolat, nyújtsunk többet meglévő és potenciális ügyfeleinknek - újabb dilemma kerül felszínre: hol legyen?
Mert egy blog lehet valamelyik közösségi térben (WordPress; blogspot, blog.hu...), de lehet a saját honlap almenüje vagy aldomainje is.

Nehéz a helyes választ megadni. Mindegyik megoldásnak van előnye és hátránya.
A közösségi terek szinte automatikusan olvasótábort biztosíthatnak. Ugyanakkor a tapasztalatok szerint az innen szerzett olvasók hűsége, visszatérése eléggé kérdéses.
A blogspoton a látogatók véleménye szerint nehézkes a hozzászólás.
A honlaphoz kapcsolt blog eleve a téma iránt érdeklődőket vonzza, hűségük, érdeklődésük mélysége, a blogon eltöltött idő nagysága nagyobb, "látogatói értékük" magasabb fokú lehet.

A Koala Autorent mindenesetre már korábban a blog működtetése mellett döntött és most a blogspotról áthelyezte a blogját a saját honlap aldomainjére.
Így most nyomon követhetünk egy nem szándékoltan kialakult kísérletet!
Megfigyelhetjük majd, hogy az autokölcsönzés blog a Koala-autorent honlapja alatt milyen eredményekre tesz szert.
> Autókölcsönző blog

***
A cégblogokról:
- Céges blog, online marketing
- Meddig lesz még autóbérlés, autókölcsönzés

Nincsenek megjegyzések: