2015. július 19., vasárnap

Termékpaletta bővítés

Piac és online marketing ügynökség

Vagy húsz-huszonöt éve felkerestem marketinget oktató volt osztálytársam, J-t, adjon némi tanácsot abból az alkalomból, hogy a piac, számomra, aki reklámügynökségem első lépéseivel bajlódom, néhány vonatkozásban szűkülni látszik.
Egyre kevesebb lesz a reklámfilm gyártásra a megrendelés, mert nem tudom ingyen televíziós megjelenítéssel kombinálni az árat, egyre kevesebb lesz a nyomdai átfutással készülő anyag is, hiszen a betelepülő multik odahaza nyomtatják millió számra, olcsó papírra a kínálatukat, a magyar kisvállalkozók pedig egyre inkább az internet felé kacsintgatnak.
J, nagyjából azzal kezdte, hogy el kell húzni ebből a városból, mert Budapesten az önmagától beeső ügyfél több, mint amennyiért én itt meg tudok harcolni, mélyen áron alul.

- Másfelől a megoldást a marketing elmélete a piacbővítésben látja, beleértve akár a konkurencia piacának felvásárlását is, aztán a kínált termékpaletta bővítése is szóba jöhet. Ha nem kell a film, ha nem kell a prospektus, akkor nyomd az internetet! - adta meg az instrukciót!

Nyomda, nyomtatás, termékbővítés

Ugyan helyben maradtam, sőt pénz híján nem vásároltam fel a konkurenciát sem - de átnyergeltem az internetre, vagyis bővítettem a kínálatomat.
És ma azt látom, hogy számos vállalkozás ugyanilyen dilemmák elé kerül.
Aligha irigylem például a nyomdászokat, akik nyilván kemény veszteségeket szenvednének el, ha nem vennék észre, hogy a digitális korszakban már nem nagyon van szükség a prospektusok, könyvek úgynevezett levilágítására.
Hanem a jobbaknál óriási termékválaszték bővülést tapasztalhatunk.
Itt van teszem azt a pécsi Dekorsprint nyomda.
Könyvkötés, arculattervezés, meghívók, egyedi ajándéktárgyak, trikók felirattal, bögre, sapka, naptár, gravírozás, köszöntő kártyák, rendezvényszervezés meghívótól dekorációig... és sorolhatnám.
Változó korban élünk - aki a marketing eszközeivel ezt követni képes, az életben marad!

A hivatkozott honlap: > Nyomtatás, szakdolgozat kötés Pécs

***
A téma személyes megközelítésben: Nagyon nyomda

Nincsenek megjegyzések: