2017. május 15., hétfő

Online marketing mix - alapfogalmak

Marketingből online marketing

A marketingmix klasszikus leírása szerint az négy részterületből, alkotóelemből áll, és a "4P" elnevezéssel bír. Vagyis:
  • Product
  • Preis
  • Place
  • Promotion
Mindez magyarul így fest:

Marketing mix, 4P

Vagyis a marketingmix:
  • Termékpolitika
  • Árpolitika
  • Elosztáspolitika
  • Kommunikációs politika
Ám napjainkra a hagyományos megfogalmazások mögötti tartalmak - az internet mindent felforgató, átformáló megjelenése óta - már nem nyújtanak megfelelő kapaszkodókat.
Gondoljunk csak bele: a az elosztás-értékesítés helyszíne óriási dinamizmussal tevődik át a hagyományos piacterekről, az áruházakból az internet, vagyis a webáruházak területére.
De nézzünk más példákat is.

Az online marketingmix példái

A klasszikus marketing a célcsoport kiválasztásának részterületeit így írja le:
demográfiai tényezők - szociális tényezők - földrajzi tényezők - pszichológiai tényezők - birtoklás és tulajdonlás - fogyasztás
A klasszikus marketingben a potenciális vásárló helyben, vagy az eladás helyének közelében kellett, hogy éljen.
Az online marketing a földrajzi tényezőkkel már egészen másként számol.
Egyfelől a vásárlót már nem kötik áruvásárláskor még az országhatárok sem.
Másfelől viszont a helyi szolgáltatások terén olyan új eszközökre van szükség, mint a mobiltelefonos elérés, a SEO-ban (keresőoptimalizálás) a helyi keresési találatok növelése, az un. térképes találatok biztosítása. Ehhez például a Google Cégem szolgáltatást érdemes szolgálatba állítani.
Ráadásul azt is tudnunk kell, hogy a demográfia milyen eszközökkel szolgálható ki: mit néznek, hol vannak jelen a weben a fiatal generációk és hol az idősebbek. Pinterest? Facebook? Twitter? Blog?

Az online marketing új specializációt is megkövetel.
Melyik vállalkozásnak, vallásnak, pártnak van szüksége céges blogra? Mennyiben más egy PR kapcsolat a közönséggel az online portálokon, mint volt a napilapokban? Mennyiben különbözzön a moziban, tv-ben vetített reklámfilmecske a YouTube-os megjelenéstől?

Tábla a marketing új világáról




Az online marketingben olyan új eszközök jelennek meg, mint az online hirdetés, az e-mail marketing, az SMO (Social Media Optimization), a SEM (Search Engine Marketing - Keresőmarketing) és annak két ága, a SEO (Search Engine Optimization - Keresőoptimalizálás) és a SEA (Search Engine Advertising - kereső hirdetés, tipikusan AdWords).

Ezek az új fogalmak és eszközök átformálták és tovább formálják világunkat.
A keresőmarketingről, a keresőoptimalizálásról és a keresőben elhelyezett hirdetések kérdéseiről nagyon részletesen írunk az ezekről a témákról szóló blogunkban, itt:
> SEO, keresőoptimalizálás

Nincsenek megjegyzések: