2018. január 22., hétfő

Emberek, akikkel találkozik a duguláselhárító

Duguláselhárítás egy csatornábanVilági Tamással, a Világi Duguláselhárítás vezetőjével beszélgetek.
A témánk - feketét és üdítőt szürcsölve a Duna Plaza presszójában - az ügyfelek és azok viselkedése körül forog. Hogy milyen típusokkal is találkozik munka közben.

- Ez egy érdekes és összetett téma - indítja Tamás a monológját.
- Ha egyszerűen szeretném megfogalmazni, akkor nagyon sokféle emberrel találkozom. Azért persze ez egy kicsit bonyolultabb! Nem is lehet őket csoportokra osztani, hiszen szinte minden ember máshogy viselkedik,akárhány címre is megyek, ahol türelmetlenül várják a duguláselhárítót.

Nagyon-nagyon sok jó tapasztalatom van

Ügyfeleim általában kedvesek, és segítőkészek, ami nagyon jól esik, mert nem azt látják bennem, hogy ez „csak egy melós”, hanem a duguláselhárító szakembert nézik, aki próbál segíteni, és megoldja a problémájukat, a nap bármely szakában.

Sok mindenkivel lehet jókat beszélgetni, elmondják a napi gondjaikat, ami természetesen nem publikus, csak az illetőre és rám tartozik. De ez is azt tükrözi, hogy egy bizonyos bizalom van irányomban és ez jó érzéssel tölt el.
De természetesen van ennek az ellenkezője is, akivel duguláselhárítás közben csak a minimális szó váltás van, a muszáj információ.
Hozzáteszem, ez nem a bizalom hiányát jelenti, hanem ő is egy olyan típusba tartozik, aki nem szeret beszélgetni, vagy nehezen oldódik idegen ember társaságában, mert hiszen mi idegenek vagyunk egymásnak.
Szerencsére sok az állandó kuncsaftom, akikkel már találkoztunk, velük már kicsit más, még ha az elején csönd is volt közöttünk.

 A rémült embereket meg tudom nyugtatni

Sokan megrémülnek, ha dugulás keletkezik náluk, és azt hiszik , hogy itt a vég, fel kell bontani mindent, és teljes lakásfelújítás következik. Szeretem ilyenkor megnyugtatni az ügyfeleimet, hogy azért ez ritka, szeretem inkább bontás nélkül megoldani a dugulást és akkor mindenki boldog. Jó érzés , hogy a szavaim hallatán picit megnyugszik az ügyfelem, és amikor úgy távozunk a tetthelyről, hogy lefolyik a víz, akkor kiül az arcára a mosoly és a nyugodt elégedettség.
Ezért szeretem a szakmám, mert tudok segíteni.

Sok közülettel vagyok szerződésben, ahol nem találkozom közvetlenül az ügyféllel, csak meg kell csinálni a munkát hogy zavartalanul működjön az intézmény. Iskolák, bölcsődék, kórházak stb.

Van, aki nem akar vagy nem tud fizetni

Néha belefutok duguláselhárítás közben olyan emberbe is, hozzáteszem szerencsére nagyon ritka, hogy addig vagyok jó fej, amíg nincs készen a munka, aztán kezdődik az alkudozás, - nekem ez csak ennyit ér meg, holott lebeszéltük már telefonon az árakat, és a honlapon is ott szerepelnek azok. Szerencsére ez nagyon ritka. De azért velük is mindig sikerül közös nevezőre jutni, és elmagyarázni nekik, hogy ez miért van így. Természetesen ha azt látom, hogy rászorul a segítségemre, mert nincs miből, de baj van, akkor is mindig megpróbálok  segíteni .
Ha idős emberekhez megyek, általában el vagyok kényeztetve, kávé, tea, süti - hihetetlen mennyire más világ a szüleink, illetve nagyszüleink korosztálya. Nagyon jó érzés , hogy szívesen látnak.
Összességében, sok helyen járok, sok – sok emberrel találkozom duguláselhárítás közben, és mindenki más és más. Nagyon érdekes ilyen sokféle emberrel találkozni.

A kávé is, az üdítő is elfogyott, Tamásnak mennie kell, csörgött a telefon, pedig elhallgattam volna még egy darabig...

***
A Világi Duguláselhárítás honlapja: Duguláselhárítás Budapest 

Kapcsolódó bejegyzések:

Nincsenek megjegyzések: