Gerillamarketing és SEO

gerillamarketing és SEO

SEO és gerillamarketing

Na, most akkor melyik is a jó sorrend? Melyik volt előbb: a SEO (keresőoptimalizálás) vagy a gerillamarketing?
Az általános közvélekedés szerint a gerillamarketing vadonatúj kategória, a korszerű és szokatlan eljárásmódok megvalósítását célozva meg.
   A SEO ugyancsak új jelenség, az online marketing része, a keresőmarketing alfaja, amelynek célja könnyen megfogalmazható: első helyre vinni, de legalábbis az első tíz találat közé a honlapot a keresőkben, a honlap fő tartalmát megtestesítő kulcsszóra, kulcsszavakra, kifejezésekre.
A SEO így nyilvánvalóan nem lehet öregebb, mint a web, nem lehet öregebb, mint az első böngésző megjelenése.

A gerillamarketing kora

   Ráadásul kettős értelemben használhatjuk a kifejezést - a gerillamarketing kora. Mikortól van, mikortól létezik? - őrzi ez a kérdés a fejezetcím tartalmát - egyfelől.
Másfelől viszont bátran mondhatjuk: korunk a gerillamarketing (működésének, eljárásmódjainak) kora! Szokatlan képek, szokatlan marketingmegoldások - amerre csak nézünk. Vírusként terjedő mendemondák szerteszét. Fizetett tapsolók a politikai marketingben.
De én úgy gondolom, hogy ezek a jelenségek korántsem újak! Athénben, Rómában is pénzt osztottak némi tapsikolásért! Sőt, szemérmetlen nyíltsággal pénzt szórtak a nép közé. Akkor milyen idős is a gerillamarketing?

Gerillamarketing az interneten

   Márpedig, ha ez most a gerillamarketing kora, akkor a gerillamarketing nyilvánvalóan itt van az interneten, ráadásul élesen elválva a Google találati táblán is legkevesebb két "iskolára". Az egyik az újító ág - szóval én is itt vagyok :-) , a másik a velejéig konzervatív, skolasztikus iskola, bármennyi tömjént, bármennyi új jelzőt is szór magára.

De miért van itt, a Bloggeren is gerillamarketing blogom?
Egyfelől a jelentősebb szolgáltatók friss híreiről, eljárásmódjairól - ha nem volnék jelen -, másképp aligha szerezhetnék tudomást!
Másfelől pedig mindig szükségem lehet egy speciális tartalmat is elviselő, vagy kifejezetten kedvelő blogra.
Ez a blog elsősorban "céghíreknek" ad helyet, de ugyanilyen súllyal szerepelnek benne egyetemistákkal folytatott párbeszédeim. Vagyis gerillamarketing elmélet és gyakorlat találkozóhelyén állunk.
Egy un. szatellit blog persze soros kapcsolatban áll más blogokkal is, együtt pörögnek a Napjuk körül, együtt alkotva szerves egységet - gerillamarketing naprendszert.

***
szerző: László Bognár

Általam ajánlott gerillamarketing oldalak:
- Gerillamarketing blog

SEO oldalak:
- Keresőoptimalizálás

Divat gerillamarketing:
- Gerilla önéletrajz

Nincsenek megjegyzések: