Marketing múzeum

Ez az oldalunk folyamatosan frissül, ahogy a való élet múzeumunkba küldi a marketing objektumokat. Tervünk szerint helyet kapnak a marketing múzeum "vitrinjeiben" a kimagaslóan jó megoldások és az ilyen-olyan szempontból félresikerült marketing megoldások is. Nem a pellengérre állítás a célunk, hanem a tanulságok leszűrése. Stílszerűen szólva: a marketing ló is megbotlik, pedig több lábon áll :-)

1. vitrin

Kormányhivatal és ügyfélhívó rendszere

Az első vitrinben egy kormányhivatal (a pécsi nyugdíj igazgatóság) ügyfélhívó rendszerét helyeztük el. A modernitás 2014-es lenyomata önmagáért beszél és nagyon sok mindent elárul az állam ügyfél kiszolgáló fogalmáról.
Pillantsunk tehát a vitrin üvegén túlra:

Pécsi kormányhivatal ügyfélhívó rendszerének pultja.
Ügyfélhívó rendszer Magyarországon egy kormányhivatalban (2014)


2. vitrin

Online hirdetés rákapcsolódása a hírre

Íme egy képben közreadott hír a HVG 2016 április huszadikai online portáljáról, amelyet hirdetési hely követ, benne a hír tartalmát "eltérítő" random hirdetéssel.
A kép Orbán miniszterelnököt és Deutch Tamás képviselőt mutatja egy erdélyi fiatal társaságában egy frankfurti étteremben.
A nyomában feltünő hirdetés pedig önmagáért beszél.
A két dolog persze óhatatlanul összekacsint - emiatt került a marketing objektum a vitrinünkben.

A hirdetés rezonanciába kerül a hírrel


3. vitrin

Na most akkor hol is dől el a siker?

Bejegyzést tettem közzé a Gerillamarketing blogomba A siker a lábak között dől el címmel. Ám, amint a vitrinbe helyezett képünkön látszik az írás melletti hirdetés dobozban, a vélemények egészen eltérőek a siker helyének születését illetően, hiszen azt olvashatjuk (amit közhelyszerűen annyiszor és annyi helyen): A siker fejben dől el.
Most eldöntheti a kedves múzeum látogató, hogy az ellentétes vélemények közül ő melyiket választja.

Hogy hol dől el a siker, arról megoszlanak a vélemények



4. vitrin


A vékony okostelefon

Gyártók, forgalmazók, tesztelők nagy kedvvel és még nagyobb önbizalommal hivatkoznak egy-egy telefonmárka, egy-egy típus vékonyságára.
Sőt a vékony szót el is látják különféle jelzőkkel, mint például extra, szuper, ultra és sosem látott vékonyságú a szóban forgó telefonunk és hasonlók.
Helyezzünk is el a marketing múzeum egyik vitrinjébe egy ilyen tipikus online megnyilatkozást:


A gyártó marketingesei az éles versenyhelyzetben egy olyan insight után loholtak (az insight fogalma itt), amely szerint a nagyon-nagyon lapos okostelefon jobban elfér a zsebben, kevesebb helyet foglal el a ridikülben.
De van egy kis gond ezekkel a szuper-extra-ultra vékonyságú ketyerékkel: kicsúsznak a kézből, mert a vékony, csúszós fémnek szinte nincs is súrlódási együtthatója. Ebből következően műanyag telefon vastagítót kell vásárolnia annak, aki használni is akarja - méghozzá biztos fogással, biztonságban - a készüléket.
Minderről bővebben: Okostelefon vastagító


5. vitrin

Ki vagyok én az Opel szemében?

Nagyszerű dolog, ha egy cég megbecsüli termékei vásárlóit, s hónapokkal az üzlet nyélbe ütése után is "utó-gondozza" a kapcsolatot.
A nyáron vásárolt Opel tulajdonosát, vagyis engem, még karácsonykor is emlékezetében őrzi a gyártó, s német alapossággal küldte ki számomra, pontos címzéssel, nevem pontos megadásával - Bognár László - a karácsonyi üdvözlő lapját.
Ám ugyanazon nyomtatvány belvilágán már más név szerepel, íme:

Az Opel kedves küldeményében összekeveredtek a nevek


Na, most akkor ki vagyok én? Bognár László vagy Somogyi Zsolt?
De tekintsünk most el a pontatlanságtól, és örüljünk csak annak, hogy kedves figyelmességgel céloztak meg (még ha talált is, meg nem is a küldemény)!

Nincsenek megjegyzések: